page

Thursday 28 February 2013

Berbeza memang berbeza

Alhamdulillah...hari ni dh 7minggu adik adam dalam perut ibu. Masih dalam trimester pertama. Walau pernah alami keadaan yang sama sebelum ni, tapi masih nervous and still need to do some research, read the related articles and do all the stuff like it first time being pregnant. Hahahaha...

Kali ni, keadaan first trimester ni sangat berbeza ketika mengandungkan Adam. Dulu, paling tidak, tak boleh nak bau minyak yg dipanaskan dan bau minyak yang tengah goreng ikan atau ayam. Cuma itu. Tapi tidak kali ni. Sangat mencabar. Bukan setakat morning sickness, evening sickness pun ada. Hahahhaa... Tidak lalu nak makan nasi putih. Apatah lagi bau nasi yg sedang masak. Sentiasa loya dan mual dan confirm ke sinki. Dengan sakit pinggang yang amat, pedih ulu hati, dan macam-macam la kali ni.  Dan dengan mempunyai toddler yang dlm proses nak belajar, bermain,mengenal, merajuk dan bermain emosi. Sememangnya hanya Allah yang tahu betapa payahnya nak lalui trimester pertama utk kali ini.

Namun syukur aku dikurniakan suami yang banyak membantu. Walau penat balik dr kerja, terpaksa melayan anak yang lasak. Walau letih dengan masalah di pejabat, masih mampu melayan kerenah dan manja ku.
Walau sakit pinggang mengharungi jammed setiap pagi petang, masih boleh minta di urut kaki lenguh ku.

Kali ni, tahap loya dan mual sangat tinggi. Berbeza dengan Adam. Lain anak, lain ragam mengandung. Itu aku pegang sbgi penawar dan pelembut hati bila datang masa aku mengeluh buat perbandingan.

Kehadiran kamu sangat dinanti wahai si kecil. Membesar dalam perut dengan sihat yer.

No comments: