page

Tuesday 21 October 2014

Dessert. Sedap. Yummeh.


Assalamualaikum semua....
Hari ni, aku nak share tentang satu tempat yang aku akan tuju Untuk dapatkan pemanis mulut yang lazat. Seriously, memang sedap. Can't deny it. It's Sugarpotdesucrè. What??? Sugarpotdesucre. Aku nak pronounce pun berbelit. Hehehe....Owner die ni, schoolmate masa kat teknik dulu. Fatmafarhana. Biasa org panggil dia Faye, tapi aku terbiasa panggil fatma. One of my bff la ni. Bukan nak bias sbb dia kawan, tapi seriously, Untuk tekak yg biasa-biasa macam aku akan cakap ianya sedap.

Actually, dia Ada cafe Kat lembah beringin. More to western la. Tapi, aku xpernah pergi, berkesempatan lagi buat masa ni. Dan aktif jual secara online, nak apa-apa call/what apps dia. search sugarpotdesucre at Facebook & Instagram, then place your order. Then she will deliver to you. 

  

Fb & IG sugarpotdesucre


Meh Kita lihat Antara yang aku pernah dan selalu order.

1. Death by Brownies

It's delicious, not too sweet. Makan dengan aiskrim vanilla...pergh!!! Ohsem! Last order 60 bekas, bekalan untuk rombongan pengantin ke majlis bersanding.

2. Blueberry cheesetart


Untuk cheesetart ni, memang sedap. Kecik ke besar ke memang sedap n puas hati. Filling dia, banyak. Tak kedekut la kiranya. Dua kali aku order. Satu untuk majlis Kahwin best friend aku, Shafinas. Satu lagi, majlis merisik angah yang sudahnya jadi majlis bertunang. Tapi, gambar atas, untuk majlis bertunang angah. 

3. Japanese cotton cheesecake & chocolate cake

Gambar kat atas ni, aku order sekali gus, cheesecake, chocolate cake, brownies & cream puff. Banyakkan, buat stock. Hahahaah....waktu ni, dah dapat gaji, tu yg banyak sikit ambik. Heheheh...

4. Wedding cake 

Cantik tak? Cantik kan???? Sayang nak bagi pihak perempuan. Okay, ni aku order untuk wedding angah. Sponsor cake je la. Memang exactly macam yang aku nak. Nak yang ala-ala sesuci embun pagi. Chocolate cake with Pearl & Orchid. Dia boleh buat according your budget too. 


She WA me the detailed of orchid. Either is it okay or not. Sebabnya, aku xnak orkid yang purple putih biasa tu. Aku nak orkid purple hijau, yang baru nak berbunga tu. 

Thanks darling, memang berkenan di hati. 

5. Cream puff

Okay, this puff sebenarnya order sebab teringin sangat. Selalunya, makcik yang buat. Memang nak sangat. Try la order. Alhamdulillah....Yeay! Dapat. Ononomnomnom....

6. Kinder bueno Swiss roll

Swiss roll dia....BESAR wehhhh!!!!! Kenyang!


Dah la besar, sodap pulak tu. Hehehe


Thanks Fatma. Awak lah penyelamat wani setiap kali wani nak kan sesuatu yang sedap! Heheheh....
En.suami, biasanya...geleng kepala jer la... 

No comments: