page

Friday, 10 February 2012

Cinta lepas kahwin, Cinta sampai Syurga

Cinta lepas kahwin? Sekarang kita sering dipertontonkan dgn filem dan drama berkonsep cinta lepas kawen. Gemersik Kalbu, Nora Elena, Ombak Rindu, Vanilla Coklat... Seringkali unsur-unsur romantik yang comel menarik minat utk terus menanti ke episod akhir kadangkala sampai beranganlah kalau dapat pasangan yang sweet-sweet gitu.
Tak salah berangan tapi jangan terlalu obses!


Nabi Muhammad S.A.W juga bercinta selepas kahwin. Dan sampai ke-akhirnya Siti Khadijah adalah isteri yang terbaik  untuk Rasulullah. Nabi juga romantik, penyayang dan juga contoh suami yang mithali. Betul kan?


Cinta lepas kahwin ni nak related ngan kehidupan aku memang jauh la. Sebab aku bercinta sebelum kahwin lagi tapi disebaliknya wujudnya cinta aku sebenar adalah selepas kahwin. Apa ni? Sebelum, Selepas, mana satu?


Bercinta dr 2005, sampai la sekarang 2012. Lamakan? Tapi orang lain ada yang lagi lama. berpuluh-puluh tahun. Dah 5 tahun kami couple, kami decide nak ikat tali pertunangan. Jadi April 2010 kami pun bertunang.
Cabaran time bercinta dan bertunang lain. Cinta dan sayang yang sentiasa ada cabaran dan rintangan kan? Semua aku lalui manis, masin, pahit sehinggalah aku jatuh dan tak berdaya lagi untuk teruskan. Betul, jatuh tergolek-golek gitu.  
Tapi, pesanan dr seorang ayah, Papa cakap " Bila masa untuk berkahwin dah  tiba, syaitan akan berlumba-lumba untuk mengalihkan hati manusia supaya perkahwinan ank adam akan terbatal. Digoyahkan hati lelaki, disangsikan hati perempuan. Itulah Dugaan. Kena lawan dan kuat ". Nasihat tulah yang membuat aku bangkit mcm kuih bangkit walau masih rapuh. dan Alhamdulillah....aku berjaya menewaskan syaitan sehingga menangislah mereka.


Well, after di ijabkabulkan perasaan sayang dan cinta tu kembali tapi versi yang lain dan sangat berbeza. Lebih matang dan lebih terbuka. Insya-ALLAH di kekalkan perasaan ini sampai kehujung nyawa. Setiap yang dilakukan sekarang atas kasih sayang dan cinta terhadap suami. Memasak, basuh baju semuanya atas perasaan kasih sayang. Itu yang suami makin ke depan perutnya...hihihi...


Inilah yang cinta lepas kahwin yang meluputkan kisah mendungku dulu. Yang memadam sakit hati. Cinta dengan rela dan ikhlas atas nama ALLah dan restu dr ibu bapa. Ianya cinta sampai syurga bagiku. InsyaALLAH... Semoga ke akhirnya.


10 April 2010


27 November 2010

4 comments:

BudaKamponGugup said...

Insyaallah...u akan dapat cinta sampai syurga tu....i sentiasa doakan yg terbaik utk kamu...eewwaahhhh...hohohoho...bydaway..nak nak ckp nie..i dapat tukar kedah...saje nak kasi tau u kat sini...hehehehehe

hazwani hussin said...

dapat tukar kedah? jkr jugak ke? wahhh!!! bile u nak pindah? kene la meet up dulu...makin sunyi la i ngan lyn..
i pun sentiasa doakan u laling...
semoga yang terbaek itu untuk kita..kan?

DH said...

happy for you dear! insyaAllah cinta itu akan hingga ke syurga <3

hazwani hussin said...

insyaALLAH... pray for u jugak! =)