page

Sunday 10 March 2013

Ianya kosong

Petang semalam, aku ke Umra sekali lagi untuk follow up d&c. Hari ketiga selepas aku d&c. Sesampai je di Umra terus terasa sebak. Bergenang jugak la air mata perempuanku. Teringat kot detik-detik terakhir aku dengan arwah di sana.

Walaupun aku antara patient yang sampai awal, tapi nak tunggu jumpa dengan doktor, punyalah lama. Perut pulak dah berbunyik-bunyik mintak di isi. Makan roti je petang tu, mana nak kenyang. Rasanya, mungkin doktor tuh nak study dulu case aku kot. Sebabnya follow up dengan doktor lain. Doktor aku ade emergency case.

Sambil tunggu giliran tiba, aku pun teman Adam main kat playkids area bawah tangga. Jadi taklah bosan sangat walaupun mainan tak banyak dalam tuh. Layankan jer budak tengah dalam mood happy nak main. Adalah dalam 15minit kitorang main-main tuh, Tiba-tiba:

"Puan Noorhazwani"

Oh...its my turn! Tiba-tiba rasa berdebar la pulak. Kecik-kecik langkah perlahan aku nak masuk bilik doktor. Ala...macam nak sambut pengantin lelaki untuk bersanding tuh. Kecik je langkah, sopan-sopan tuh. 

Bukak pintu, Nampak doktor. Alahai...comelnya doktor. Kecik comel lote!

Then, doktor tanya a few questions, kami tanya pulak soalan, doktor beri nasihat serba sedikit, tekankan tentang family planning. Sembang sikit-sikit.

Now, time for scanning.
Bercampur baur perasaan aku bila doktor nak scan tuh.

"Okay Puan, baring yer. Kita nak check rahim yer."

Disapu gel sejuk tuh (lupa nama dia), scan.

"Okay...semua dah clear, bersih. Selaput pun dah takde yer. Cantik"

Aku tersenyum bila doktor puji kat rahim aku bersih dan cantik tapi perasaan aku? SEBAK sangat. Rahim yg sebelum ni aku nampak isinya. Kini, kosong! KOSONG! Arwah tumpang singgah sekejap je. 8minggu jer. Mungkin aku terlalu berharap kali ni. Aku tahan jer rasa sebak ni. Aku tahan air mata dari jatuh depan doktor. Aku taknak tunjuk aku lemah! =)

Okay, settle semua. Aku keluar, tunggu untuk billing. Pandang suami aku, pandang Adam. Akhirnya, gugur jugak air mata ni. Memang tak tahan lagi, tersedu-sedu aku menangis kat bahu suami aku. Mujurlah aku dikurniakan suami yang kuat semangat dan sentuhan tangannya memberi aku kekuatan dan semangat. Dan aku percaya Allah janjikan yang lebih baik untuk aku di masa hadapan.

His shoulder is for me to cry and to be warm. Not for others, okay!

Hahahahaha....
 

P/s:

Jadi, gegirls yang kat luar tuh, tolong yer, cari lelaki lain ek kalau nak mengadu ke, nak menangis putus cinta, nak share cerita pakwe anda ada perempuan lain ke. Dia suami saya. Dan saya ni tak rela kongsi-kongsi. Sebelum kahwin dulu takpe la sebab takde ikatan sah. Bukan milikku. Sekarang, no more ek! Tenkiu!

No comments: