page

Tuesday 2 June 2015

Oren Susu Sudah Mahal

Oren susu ni one of our favourite. Dari kecik lagi aku dah minum ni. Arwah Papa selalu beli ni kalau dia kena out-station (keluar dari Muadzam la). Selalunya, kalau ke Kuantan atau Segamat la. Yelah...dulu Muadzam apa sangat la yang ada. Kedai runcit boleh bilang dengan jari sebelah tangan je. Nak beli baju raya ke nak makan sedap-sedap sikit, mesti start enjin ke Segamat. Jaranglah ke Kuantan. Walaupun jaraknya lebih kurang je. Muadzam-Segamat = Muadzam-Kuantan. Lebih kurang macamtu lah equationnya. 

Last year, aku beli dalam 6 ringgit lebih je. Untuk aku sorang minum, lama lah tahan dalam peti Jadinya, jarang lah beli. Lagi pulak, en.suami tak minum sangat. Adam tak boleh minum pulak. Lepas-lepas tu jarang dah beli. Selalu beli susu je (untuk aku). Baru-baru ni, rasa macam teringin nak minum la pulak. Dah alang-alang ke Tesco, belilah. Sekali tengok harga mak aihhhh RM 9.60. Banyaknye naik!!! Tak jadilah ambil. Tapinya, pusing lagi kat area situ. Adalah dalam 7,8 kali aku pusing-pusing. Rasanya, pekerja Tesco tu pun dah perasan dan tertanya-tanya, kenapa lah orang ni ulang-alik banyak kali. 

Semuanya sebab si Oren Susu ni


Akhirnya, aku ambil jugak sambil pejam-pejam mata. Sekali ni je. Lepas ni, bulan 9 pulak beli. Cancellah nak beli daging. Cadangnya nak buang singgang daging tengahari tu. Tak jadilah. Nanti lah ajak en.suami shopping, kita beli daging itu. Sanggup. Demi si Oren Susu yang sudah mahal! T_T

No comments: