page

Thursday 20 August 2015

Peneman Setia

Sejak Adam dah sekolah, keraplah aku berdating dengan Aina. Pagi-pagi lepas hantar Adam pergi sekolah, aku akan bawak Aina pusing-pusing dulu sebelum balik rumah. Kalau ada barang rumah nak beli, pergilah Tesco shopping apa-apa yang patut. Itu kalau Aina dah siap mandi pagi-pagi. Takpun, lepas hantar Adam, balik mandi lepak-lepak dulu. Sebelum nak ambil Adam pergi shopping dulu.

Bukan je peneman pergi jalan-jalan sambil makan-makan, Tapi peneman dalam bilik air, kat dapur, kat atas katil. Memang setia lah peneman ni. Teman baca buku kadang-kadang. Belum 10min dah habis satu buku (Asyik dok selak je). Hahahah...

Jom cuci mata tengok aksi si anak dara saya ni.


Nak pergi ambil Along tapi mengantok sangat, sampai senget-senget kepala dia tidur. 


Pergi servis kereta. 4jam mengadap budak ni kebosanan main mainan yang sama. 








Nak cari baju raya untuk nenek, tapi dia yang beria fitting baju, Ulanh-alik masuk fitting room


Nak pergi Sambutan hari raya kat sekolah Along


Oh...wajib ada makanan dalam kereta kalau nak pergi jauh-jauh sikit. Hahaha...jauh mana sangat la pernah aku drive bawak dedua ni. Setakat Paradigm tu je lah





Teman shopping barang dapur. Fuhhhh! Mencabar. Lagi-lagi masuk kat tempat biskut. Semua biskut dia nak sambar. Huh!!!

Pernah sekali aku nak ambil Adam, tapi Aina tidur jadi aku tinggalkan Aina dengan mak mertua kat rumah. Balik-balik tengok pintu terbukak luas, dengar Aina melalak. Berlari kami dua beranak masuk rumah, risau ada apa-apa jadi. Sekali tengok ramai orang kat rumah. Jenjiran datang sebab dengar Aina menangis. Kebetulan, mak mertua aku memang kurang sihat. Serba salah jadinya. Tapi, aku bersyukur, sebab jiran-jiran aku memang prihatin walaupun berlainan agama dan bangsa.

Sejak daripada tu, aku kelek Aina kemana-mana je. Walaupun dia tengah tidur. Tu yang jadi bestfriend sangat sekarang. Harapnya sampai ke besarlah bestfriendnya. Hihihi.... 







No comments: