page

Thursday 12 July 2012

Garage sale!

Garage Sale! Wow! New experience for me. The beginning of me in this business line. Oh! Saya dah start bisnes. Jual kain. Nanti saya citer tentang bisnes saya yer. Hihihi... Okay, I know about this garage sale from my schoolmate, Izan. She wall post kat FB tentang garage sale ni la. Tetiba idea datang, why not jual kain pasang kat situ. Mana tau ada orang berkenan kan? Then, pm la Izan. Tanya tuh, tanya ni... sekali ...

"Apa kata ko join ngan aku. Kita share byr tapak jer. At the same time leh lepak skali". 
"Hah! bagus jugak! Jimat duit"

So, Ahad tuh aku setuju join Izan. Bawak mana-mana baju aku yang dah tak pakai tuh. Plus, kain pasang aku sikit. At first aku ingat niaga kat sini boleh lah untung banyak. Tapi hakikatnya...tidak! Baju aku terjual sehelai dengan harga RM5 dan kain langsung tak laku. Tak balik modal, malah keluarkan lagi adalah. Tapi....

Seronok! Betullll....Seronok sangat! Rasa enjoy sebab keluar dr my comfort zone. (saya pemalu dan sangat penyegan!) Kat sini, rakan-rakan niaga lain baik dan peramah. Founder die, Datin dan Kak Liza pun baik sangat. Datang borak-borak. Aku pulak bawak Adam niaga sekali, riuh la...

Macam-macam ada jual kat situ. Bak kata suami aku, mengimbau zaman waktu kecik-kecik dulu. Ada jual pengisar ABC besi yang lama tuh, basikal pun ada, ada macam-macam la. Sampai passport lama pun ada jual. Oh...ada satu tapak tuh, die jual tin-tin,  bekas-bekas, picture canvas yang ala-ala English style. Memang cantik dan murah. 

Aku dan Izan jual pakaian yang dah tak pakai tapi masih cantik okay! Kali terakhir aku niaga last 2 weeks. Setelah 3 kali aku niaga, for the first time barang aku terjual dengan banyaknya. Balik modal yang penting, siap boleh cover duit tol lagi. Alhamdulillah..rezeki kami harituh. 

Oh tak lupa juga...Selalu ada org sponsor makanan dan air. Kadang ada kuih, kadang ada mee goreng, kadang macam-macam. Kebetulan hari tuh, birthday founder, Kak Liza. Banyak giler makanan...Kitorg ape lagi...sambar la sampai kenyang la. Tenkiu team Garage sale! Hihihi....

Ha!!! Ape lagi kawan-kawan! Mai la jenguk tapak kami kat Garage sale. Dan shopping la. Murah-murah jer.

Tempat: Ruang legar Anggerik Mall (blkg SACC)
Hari: Setiap Ahad
Masa: 10 pg-6ptg

Satu lagi, bulan puasa ni garage sale dekat ngan food court sbb kat ruang legar bawah ada bazaar raya kat Anggerik Mall. Nak beli baju raya siap yang cantik-cantik? Datang la Anggerik Mall. (Kene mintak komisen ni! hihihi...)

Gambar nnt saya upload. hihihi...

No comments: