page

Saturday 14 July 2012

Tiga kali

Tiga kali tahun ni sambut birthday. Bukan aku. Tapi suamiku. Hah? sampai 3 kali? Hihihi... Yuppp...Meh sini aku  kupas satu-persatu yer. Panjang tp jangan risau, tak boringnyer sbb ada gambar lg! Huhuhu...

 At first, nk buat surprise dengan ex-officemate die, merangkap kawan-kawan baru saya la. Nak buat advance party, celebrate kat umah Kak Yati kat TBS, sebab die buat makan-makan time tuh. Tapi tak dapat nk buat, sbb suami kena kerja malam. Jadi cancel. Aduh...cane ni? 

Sehari sebelum masih tak dapat idea, call cousin i, Kak Zurin. Dia soh buat kek. Alamakkkk...mane pndi lagi plus barang takde. Google skit cara nak suprise suami. Browse...browse...tetiba, ada satu cadangan yang aku jumpa dalam forum tuh dan aku suka. Jap g aku citer ek. Yang tuh surprise no.2. 

No 1: Surprise tengah malam

Kul 3 ptg, 6 July, nekad pergi Secret recipe kt Setia Mall. Lama giler tak drive! Seingat la, after delivered tak pernah lagi drive kat KL ni. Naseb la adik aku si Yusri ada. Leh pegangkan Adam. I've no car seat. Sbbnya, tak muat kereta. Kalau g mana-mana biasa bawak Tok Ma(mak suami) ngan Nyang (nenek suami). Jadi, no point pun kalau bli tp tak guna kn? Okeh...sambung. Walaupun Setia Mall tuh dekat jer tp dh lama tak drive, gelabah jugak. Sampai, Park keta, withdraw money, g secret recipe, bli sepotong je kek. Sepotong cukupla...nk surprisekn tgh mlm. Kalau beli besar-besar, kantoi dlm peti ais. Rutin suami, balik keje g dapur terus minum air peti. So, waiting for 12 am on 7 July mmg mencabar. Mata lak ngantuk. Suami lak tido awal. Wahhh!! bagus ni. Tapi masa sangat lama berlalu, tak tahan dah. Jam 11.45 aku idupkan lilin, kejut die, nyanyi skit. Terkesima! Yes...berjaya! Tp tak cakap pape kecuali, "awak bawak keta ke siang td?" Macam nak kena marah dah tapi tak sampai hati kot. Aku berjaya buat die surprise. Dia makan sikit je, 2 suap yang lain aku habiskan kek tuh. Macam biasa...hahaha...


Birthday cake for Hot Dad!


Muka mengantok giler+terkejut!


No.2: Surprise yang kurang jadi

The idea came after read some blogs and forums. Gigih oke aku google nak buat surprise. So, the idea is, ajak my cousins dinner kat rumah, one of them blikan kek then baru betul celebrate. Since dah lama tak ajak diorg makan-makan, aku ajak la semua-semua yang ada area KL/Selangor ni. Suami aku mmg tak kisah aku ajak org dtg umah makan-makan. Tuh yg at first die tak syak pape bila kata ajak diorg dinner. That time jugak,mencurah-curah idea datang nak masak ape, tapi tak mampu nak buat sorg. So, my sis, Kak Ilah datang after work(where she suppose cuti that day!), p bli barang dan masak-masak. Menu: Nasi putih, Ayam goreng berempah, Ikan goreng kicap, sayur and special: Yee mee sizzling, Lychee lemonade, dan koktail. Wow! Banyak kan? Dah siap makan, kenyang, mula la operasi. P amek kek dalam kereta Abg Fdah. Nyanyi-nyanyi skit. Muka die of course, malu-malu. Time nak potong kek suami cakap: "Abg dah tau. Kantoi mesej". Aku pulak yang ter'surprise'. Rupanya, time tengah masak, Kak nurul mesej tanya ' wat surprise ni, farik ada kat rumah tak?'... Ala...kantoi la pulak! Takpe la...niat dah terlaksana cuma tak berjaya jer.. Pape pun, kek kali ni memang sedap. Bukan secret recipe. RT Pastry House tak silap. Memang sedap la! Thanks Abg fdah n Nini tolong blikan kek! Thanks my family cause always be there support me. Love ya! 


Cake yang sedap! Pudding cake! Menarik kan?


My chef, Kak Ilah and lil Ayra


Tengok! Denan berkain pelikat potong kek. Time ni la die cakap tuh.


Ayraa, Nini and Ab Fdah! Thanks cuz!
The cake really amazing!


Kak Nurul, Muizz and Lil Mia. Baru habis pantang sanggup turun padang. 
Thanks! Really appreciate it!

No 3: Double surprise

Okey, last surprise happened last night kat Seri Kembangan. Disebabkan hari tuh dah plan nak wat surprise ngan kawan-kawan suami, Intan and the geng, tapi tak jadi so kitorg proceed nak buat malam tadi. At first, makan-makan jer sambil 'pow' sate willy kat abg bob. Tp dah alang-alang kan? Wat surprise tuk hubby skali, ape salahnya. Lokasi umah titi. Dinner kat sana. Menu: Bihun kak yati masak, Sate sponsor by abg bob, suppose puding roti dr aku tp terlupa nak bawak. Rushing. Dan aku suruh Intan blikan kek. Nanti sampai terus celebrate la. Disebabkan suami balik lambat skit semalam jadi kitorang sampai lambat la kat sana. Tup-tup diorg dh dine dulu. Takpela...so, Intan bawak kuar kek. Cantik kek tuh. Chocolate cheese tak silap. Eh, tengok kek cantik skali...ada nama aku sekali la. Terperanjat aku! Rupanya celebrate kami berdua!  Happy birthday Wani & Zul. Haiyaaa... Surprise I tau!
Itulah dikatakan double surperise. Bukan surprise 2 kali Tapi surprise utk 2 org. Thanks korang! 




Kami berdua tiup lilin bersama Adam! Celebrate birthday together with Adam!
Tahun lepas Adam dalam perut lagi. Hihhi...


Thanks semua
Titi, Intan, Kak wati, Kak Long, Kak Yati and Hubby, Kak noli and Kak Nora


May, June, July
Celebrate Together!



Adam at the top! 
Titi, Intan, Kak wati, Kak Long, Kak Noli, Kak Yati dan Abg Bob!

Okey...habis sudah cerita! Untungkan suami sy? Tiga kali makan kek. Hahaha...Saya surirumah, tak mampu nak belanja mahal-mahal makan kat luar. Jadi, tak salah untuk mintak bantuan untuk sesuatu yang boleh diingati kan. Hadiah? Postpone lepas raya. Budget kurang. Terima kasih kat kazen-kazenku yang sudi menolong, membantu dan bagi sapot. Too my husband's friends cum my new friends yang sudi taja lokasi dan buat surprise! yeay! Berjaya akhirnya...Sapa-sapa yg tengah cari idea jugak untuk surprise kan suami masing-masing, jangan lupa yer, mintak bantuan! Itu yang penting. Jangan malu-malu. Okay, sampai sini entry panjang ni. Sayang korang!!!!


No comments: