page

Wednesday 12 December 2012

False alarm?

Dah hampir 3 minggu sebenarnya, aku letih, loya dan penat. Muntah-muntah setiap kali lepas Adam breastfeed. Mual semacam. Mula-mula aku takde la nak bagitahu kat husband. Tapi, period tak datang.  Call, suami terus balik tengahari dengan pregnancy test kit. Test. Alaaaa....satu line jer. Takpelah...

This week, tiba-tiba muntah dan loya melampau. Nak layan Adam pun tak larat macam biasa. Main kejap, penat. Main kejap, mengah. Dengan tiba-tiba nak makan jeruk kelubi. Tapi, sampai sekrang tak dapat lagi. Nak makan durian, 6 bijik sambil lalu macam tuh je. Kenyang.

Mengandungkah aku?

Tidak!

Haid datang menjengah cuma lambat


*Hampa!

Takpelah, Adam tak puas nak bermanja lagi tuh. Masih tidur nak diusap, dipeluk. Masih makan nak disuap. Masih main nak dikejar. Aku kena bentuk Adam jadi anak yang soleh danbaik. Bentuk dia menjadi abang yang tegas tapi sayang kan adik-adiknya. Adik-adik? Ya...Aku nak anak 6. Kalau boleh, 3 lelaki, 3 perempuan. 

In shaa Allah...
Hanya jika Allah yang mengizinkan.

 

No comments: