page

Saturday 29 December 2012

Swimming lagi

Buat kali kedua, bawak Adam Zafran berenang. Again, without ayah. Ayah kerja hari sabtu so, kita tinggal ayah. Kali ni lokasi pergi berenang di Prima U1, glenmarie tu. Actually, gathering ibu dengan kawan-kawan dah alang-alang ada swimming pool, kita terjah pool itu.
Kalau dulu agak takut dan taknak lepas ibu dia ni. Bergayut je kat leher ibu yang jinjang ni. First timer katakan. Tapi this time, he was soooo excited! Nampak air terkinja-kinja nak masuk dlm pool. Sampai terlupalah ibu nak bukak pampers mulanya. Starting bawak masuk kolak kecik untuk kanak-kanak. Tapi sakit pulak lutut ibu nak mencangkuk,melutut lama-lama. Last, pindah ke pool untuk golongan remaja macam ibu.
Ibu ni seronok jugak main air. Tuh yang menjadi dua beranak ni dalam pool tu. Tapi Adam lagi excited. Siap taknak kita pegang dia tu. Ditolaknya tangan kita ni. Siap nak main selam-selam pulak. Haish...ada sekali dia tersedak, dan tak boleh nak keluarkan air dari hidung. Cuak jap. Tepuk sikit belakang dan okay. Terus jerit nak masuk pool balik. Amboi..beraninya awak ni sayang. Nasib ada acik Aa tolong ibu jagakan awak.
Next time kita pergi dengan ayah pulak nak? Kita pergi swim kat wangsa maju pulak. Sementara tu, kita mandi dalam besen dan pool plastik tuh yer. Kita mandi kat luar. Ini yang excited nak cari rumah ada pool. After this, pergi shopping bikini la. Bikini la sangat!


Adam dan Acik Aa. Seluar dah londeh tu. Hihihih...
Baru lepas tersedak! Gigih nak masuk air balik
Adam excited, ibu pun happy la.Sila abaikan rupa ibu!

No comments: