page

Wednesday 21 November 2012

Rindu Rowing


Last week, one of my team mates attached this pic(below) in our conversation. Ajak ber-kayak. Perghhh!! Memang teringat la zaman muda remaja yang aktif dan solid dulu. Huh! Memory wei...Walaupun kalah. Of course la kalah, kalau menang memang ajaib. Kami ni instant jer. Practice pun baru berapa kali, tapi takde orang lain yg berminat, kami take as a challenge. MASUM tuh. Ingat senang. Huhuhuhu... Kontigen UiTM mostly budak sport tuh. Aku ni yang bukan sape-sape masuk MASUM, Bangga jugak la! 

Ni last weekend. Memang takla nak join. Stamina ilang boh!
Aku tak ngat sangat cane aku leh terjebak dalam aktiviti sukan air ni. Yang aku boleh recall balik skit jer. Aku dan few members join Karisma. Kelab Rekreasi UiTM. One of the reason, aku sukan aktiviti lasak dan bersukan. Pulak tu, Karisma ada open untuk new member and orientation kat sungai chiling. Aku join then selalu ikut aktiviti diorg. Petang main kayak kat tasek Shah Alam. Daripada tuh la kalau tak silap aku. Then we were introduced with rowing. Practising guna Ei-go kat belakang swimming pool UiTM. And, finally became athlete for rowing. Yang buat lagi seronok, team perempuan and lelaki mostly dari our faculty. So, nak practise senang la skit. Hihihi...

Team members gegurl: Aku, Fara, Lynn, Ina, Nono, Isma
Team members boboyot: Tapong, Idham, Botak, Cha'ong.

Yang seingat aku. Yang lain tak ingat nama. Hahaha... Best ape main rowing. Walaupun aku tak pandai berenang langsung, tapi setakat praktis tuh takde lagi terbalik boat tuh. Seingat aku. Kitorang selalu praktis kat putrajaya. Dalam training room dan jugak kat tasek tuh la. Coach pulak hired yg hensem dan sasa gitu. Mahu tak semangat gadis-gadis dayung ni. Laki bini main rowing. Power dowh! Boss kitorang, aku panggil 'koi'. Nama betul tak ngat. Awek dia, Kak Zila.Itu aku ingat. Hahaha... Giler lama kot tak kontek. Ntah ingat lagi ke tak kat aku.

Gaya perlu hebat!
  
The ladies. Masih cerah wajah kami.

Jeng..jeng..jeng.. Sudah gelap!

Burn tapi manis gitu!

With the suit yang kitorang nak guna waktu game.
Hai..bila lagi la dapat ber-rowing ni. Ntah larat lagi ke tak. Kena kumpul stamina ni kalau nak main balik. Hahaha...angan tak sudah la wani ni! Mencari gambar waktu dinner. Tapi tak jumpa la pulak. Mana la ilangnya gambar-gambar ni. Sayang wooo!!!




No comments: