page

Sunday 11 November 2012

santai ahad

Pagi ni bgn agak lambat. sbbnya si budak bertuah tuh tak lena tidurnya semalam. tergaruk2 tidur. pusing sana,pusing sini. solutionnya, ibunya ni terpaksalah usap spnjg malam. Ayahnya takleh kacau sbb nanti dia ada game pagi ni. Tournament badminton. Kononnya lah nak kumpul stamina,katanya. Tup-tup kul 2 bgn tgk MU berentap awal pg. Habis bola dia bantai sambung tgk cerita indon 'Di bawah lindungan kaabah'. Sudahnya smpi ke pagi tak tidur.

Disebabkan nak follow g tgk suami lawan badminton, jadi terkocoh kacah la. Bangu, mandi, masak bubur adam, siapkan adam, prepare baju, seluar, stokin, elbow guard tuk suami. Sblm keluar, goreng popia skit (smlm dh buat,frozen kan). Bubur adam tak sempat siap,jadi bawak biskut dia jer. Takpe la..kat sana kang kita cari breakfast. Lagipun mungkin balik awal sbb xbyk game. Quarter,Semi and final je. Game start 8.30 tapi kitorg smpi lewat kul 8.45. Nasib baik tak disqualified. Husband main double ngan Azri,his partner. Azri pun bwk isteri dan anaknya. Kebetulan isteri dia, fara tu junior aku kat UiTM dulu. Kenal camtu-camtu jer la. Anak dia si akef pulak sebaya ngan Adam. Beza 2 bulan jer. Aku ada la geng sembang. Adam ada game main.Tak la gaya kera sumbang. Walau aku kenal a few officemate perempuan tapi segan la jugak. Ngan Fara pun dok sembang pasal anak jer pun.


Okay. Game start. 

First set kalah, second menang, last kalah. 
Kecundang.
Alasan: xckp rest. masing2 tgk MU awal pg td.


Apa yang aku suka tengok sbnrnya ialah veteran-veteran yang cukup sporting. Power lak tuh. Umur 45 still lincah lagi. Dan bila suami kalah pada senior-senior ni makin galak la aku sakat. huhuhu... Game habis suppose kitorg terus nak balik tapi husband kne jadi umpire pulak. So, aku n adam pun berkeliaran la dulu. Bila duty dah habis, baru balik.

Dalam kereta husband tanya nak g memana ke? Aku ckp tak de kot. N tanya balik, kenapa? Rupanya nak suruh aku masak kangkung goreng belacan. His favourite. So,cancel breakfast kt luar. Balik. Masak nasi. Goreng kangkung blacan, ayam goreng, ikan masin. Cukup katanya. Simple dan sedap. *malu ai!*

Dah kenyang aku dan suami. Suap Adam bubur sambil layan 'Cheaper by a dozen'. My favourite movie all the time. Terkekek-kekek aku tengok. Suami aku senyum simpul jer. Konon cover gelak la. Sebab bila dia gelak memang habis la. Suara dia jer dengar nanti. Apa lagi, aku sakat la...geletek sikit-sikit. Skali ada part kelakar giler. Aku pandang suami. Dia gelak besar. Hilang cover macho tadi terus geletek aku. Aku pulak tak boleh kne geletek. Bukan geli, sakit. Die geletek kuat. Menjerit-jerit la. Skali Adam pun datang terkekek gelak.  Hahaha...habis..satu rumah gelak. Dah la sunyi kawasan rumah aku. Ramai balik kampung. Cuti panjang kan.. Habis cerita. Husband nak tidur. Ngantuk katanya. Aku tengok Nona sambil susukan Adam. Adam tidur. Aku pun tertidur.


Jam 4 bangun. Terus ajak suami 'Jom g burger bakar kaw-kaw Puchong. Nak sangat'. Suami cakap okay. Yeay! Dia turutkan sebab dah lama aku ajak. Tak pernah dapat. Masa tak sesuai, penat kerja lagi,masalah bertimbun lagi. Kali ni yesh! Finally...


Mandi. Siap-siap. Kasi Adam makan. Kul 6 kuar rumah. Gigih aku baca direction yang cousin aku kasi. Akhirnya sampai. Dalam 630. Cuaca pun baik, seolah-olah kasi can kat aku nak makan burger.Aku beratur. Dapat nombor. My lucky number, 4. Tunggu burger. Double beef baconizer+set meal. Oh No! besar dan habis. Sedapnya!!!! Alhamdulillah...dapat jugak aku makan. Terima kasih cinta hati sbb sudi turutkan kemahuan si isteri. Lepas ni, kena tatang husband lebih sikit la...hihihi...


Itulah cerita ahad ku yang santai dan indah.
Hensem bergaya nak lawan ni.
Sayangnya..kalah! Takpe, nest time cuba lagi yer yayang!
Nak lagi! Burger bakar..Puas makan tau! Pasni triple lak!

No comments: